Sketchup – szkolenie

SketchUp służy do modelowania parametrycznego. Pozwala na tworzenie wizualizacji koncepcyjnych, których wyraz można wzbogacić posługując się zewnętrznymi silnikami renderującymi np.: Kerkythea, Luxerender…

Dla kogo kierowane jest to szkolenie?

SketchUp jest najczęściej wykorzystywany w zastosowaniach zawodowych, na potrzeby tworzenia rysunków złożeniowych, wykonawczych z wymiarowaniem oraz jako program do wciągania modeli w przestrzeń 3D, która następnie ma być renderowana w silnikach renderujących umożliwiających uzyskanie fotorealistycznego efektu.

Czego nauczamy?

Celem szkolenia jest przygotowanie uczestnika kursu do:

  • samodzielnego modelowania projektów przestrzennych 3D w programie 3D,
  • tworzenia dokumentacji projektowej 2D na podstawie projektów 3D – rzuty i przekroje,
  • tworzenia profesjonalnych wizualizacji.

Program zajęć

  1. Wprowadzenie do programu:
    • omówienie interfejsu
    • nauka posługiwania się podstawowymi narzędziami interfejsu
    • włączanie pluginów dodanych do programu
    • właściwości programu
  2. Rysowanie podstawowych obiektów:
    • kreślenie obiektów płaskich za pomocą narzędzi rysowania: Prostokąt, Okrąg, Wielokąt, Linia, Łuk, Ręczne szkicowanie,
    • kreślenie obiektów płaskich z wykorzystaniem plugin- ów
    • rysowanie prostych brył (prostopadłościan, walec, graniastosłup, ostrosłup, sfera, stożek itp.)
    • operacje narzędziami pomocniczymi rysowania obiektów: Zaznaczanie, Kopiowanie, Przesuwanie, operacje kamerami, określanie kierunku rysowania po osi)
    • stosowanie linii konstrukcyjnych
    • tworzenie przekrojów
    • narzędzia grupowania i tworzenia komponentów
  3. Modelowanie:
    • modelowanie obiektów narzędziami: Przesuń, Obrót, Wyciągnij, Wyciągnij wzdłuż, Skala, Odsunięcie
    • modelowanie poprzez edycję wierzchołków, krawędzi i płaszczyzn
    • modelowanie obiektów poprzez użycie narzędzia Przecięcie
    • tworzenie terenu za pomocą narzędzi Piaskownica
  4. Materiały i tekstury:
    • korzystanie z gotowej biblioteki materiałów
    • tworzenie własnych materiałów
    • dodawanie tekstur do obiektów
  5. Oświetlenie i kamery:
    • światło i zarządzanie ustawieniami słońca i cieni
    • wykorzystanie narzędzi Kamera do usprawnienia pracy podczas tworzenia obiektów i scen
    • tworzenie widoków z kamery, zmiana kąta widzenia
    • animacje
  6. 6. Import i eksport do innych formatów.
  7. 7. Narzędzia wsparcia projektowego.
  8. 8. Warstwy, wymiary.

Informacje organizacyjne

Tryb zajęć: szkolenie otwarte

Poziom zaawansowania: od podstaw

Ilość jednostek dydaktycznych: 20