Blender to przyjazny użytkownikowi, darmowy program umożliwiający tworzenie grafiki w przestrzeni 3D generowanej przez komputer.
W Blenderze można stworzyć:
modele 3D obiektów, w tym do gier komputerowych, druku 3D,
nieruchome obrazy – np. wizualizacje architektoniczne, packshot-y
fotorealistyczne i stylizowane produkcje filmowe,
gry komputerowe i interaktywne prezentacje 3D, które można integrować ze stronami WWW.
Praca w Blenderze jest bardzo efektywna z uwagi na liczne skróty klawiszowe, które przyswaja się w miarę poznawania programu.
Dla kogo kierowane jest to szkolenie?
Graficy 3D, architekci wnętrz, projektanci posługują się Blenderem lub jego płatnymi odpowiednikami. Blenderem wspierają się także graficy 2D.
W pracy polegającej na tworzeniu grafiki 3D i animacji znajdą Państwo ciekawy temat do studiów, eksperymentów, kreatywnej zabawy lub komercyjnego realizowania projektów.
Czego nauczamy?
Celem szkolenia jest nauczenie modelowania obiektów o kształtach organicznych i o twardych krawędziach, teksturowania, renderowania i oświetlania. Uczymy także jak wykonać prostą, ale zarazem zautomatyzowaną animację, w której wykorzystywane jest wiele mechanizmów upraszczających pracę.
Program zajęć z Blendera
O ile to możliwe – głównie podczas zajęć indywidualnych – program kursu jest adaptowany do potrzeb uczestnika z uwagi na szeroki bardzo zakres tematów możliwych do zrealizowania. Tematy zagadnień podstawowych poruszanych podczas szkolenia:
dostosowanie interfejsu programu do potrzeb użytkownika
omówienie interfejsu programu i podstawowych zasad tworzenia prostych obiektów w programie Blender
importowanie scen i obiektów z innych plików .blend
ustawianie parametru projektu
nawigacja w przestrzeni 3D, ustalanie „środków ciężkości obiektów”
tworzenie prostych obiektów
narzędzia wybierania obiektów
operacje na wierzchołkach, krawędziach, ściankach
ćwiczenia różnych technik modelowania
naprawianie siatek obiektów
operacje na obiektach bryłowych (łączenie, dzielenie, wydzielanie)
praca z obiektami tekstowymi
materiały, textury, uv-mapping
ukrywanie obiektów w scenie
rodzaje świateł i różne techniki oświetlania sceny
importowanie i eksportowanie z i do formatów obcych
tworzenie bardziej złożonych obiektów
praktyczne wykorzystanie modyfikatorów
deformacje obiektów
praca z krzywymi i obiektami generowanymi z krzywych
praca z podkładem graficznym
wypiekanie na teksturach
subsuface scattering (SSS)
praca z warstwami a renderowanie
grupowanie obiektów
operacje boollen-owskie na prostych obiektach
systemy cząsteczkowe
animowanie obiektów za pomocą klatek kluczowych
animacja za pomocą shape_keys
wykorzystanie kości
tworzenie driver-ów do animacji
praca z kamerami
animowanie kamery po ścieżce ruchu
zewnętrze silniki renderujące LuxCoreRender i Yafaray
postprocesing – compositing, efekty specjalne w Blenderze i montaż materiałów filmowych
keying/bluebox/greenscreen
efektywne przenoszenie projektów między komputerami
Informacje organizacyjne
Przyjmujemy zgłoszenia na zajęcia odbywające się w dni robocze (cztery kolejne dni) i zajęcia indywidualne (dogodne terminy)
Blender szkolenie – tryb kursu: szkolenie otwarte
Poziom zaawansowania: od podstaw
Ilość jednostek dydaktycznych: 20
(godziny zajęć zostaną ustalone w porozumieniu z uczestnikami kursu)
Kontakt
Jeśli mają Państwo pytania proszę o kontakt, tel: +48607406307 lub za pośrednictwem formularza kontaktowego.
+48 607 406 307
Ten serwis korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Treść serwisu ma charakter informacyjny i nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art.66 par.1 Kodeksu Cywilnego.ZgodaRegulamin